Svakom od nas se dogodilo da smo započeli raditi jednu stvar, jedan važan poslovni zadatak, a onda smo usred tog posla dobili e-mail ili zaprimili telefonski poziv, koji su nam se u tom trenutku činili isto tako važni ili možda čak i važniji. Tada smo odlučili prvo riješiti pristigli e-mail, a zadatak na kojem smo radili stavili smo „na čekanje“. U međuvremenu smo možda zaprimili još jedan telefonski poziv, zbog kojeg smo onaj prvi zadatak potpuno zaboravili. Kako je radni dan odmicao, a mailovi se gomilali i pozivi stizali, pokušali smo odraditi sve zadatke, ali jednostavno više nismo mogli pratiti što sve moramo obaviti.
Na kraju radnog dana shvatili smo da smo napravili puno manje od onoga što smo planirali, a sve iz razloga jer nam je bilo teško održati fokus na onom bitnom.
U nastavku vam donosimo 5 jednostavnih trikova koji će vam pomoći kako zadržati
fokus, a samim tim i povećati produktivnost:
- napravite popis poslova za svaki radni dan – popis poslova koji vas čekaju tog dana učiniti će da zadržite fokus na onom bitnom
- podijelite posao u manje cjeline – nakon što ste napravili popis, podijelite posao u manje cjeline, lakše ćete ih pratiti i lakše ćete upravljati manjim cjelinama, a istovremeno lakše ćete pratiti kako napredujete
- isključite notifikacije – isključite sve notifikacije na vašim telefonima i računalima. Kada završite posao koji ste odlučili napraviti, pogledati ćete sve poruke i mailove. Nismo ni svjesni koliko često nam fokus odluta sa posla zbog raznih poruka ili obavijesti sa društvenih mreža ili maila.
- napravite pauzu – ustanite od stola, prošećite nekoliko minuta, dogovorite se za kratku pauzu sa kolegicom, kratka pauza pomoći će vam da posao nastavite “osvježeni” i sa više fokusa. Isto tako, istraživanja pokazuju da previše sjedimo i gledamo u monitore, što šteti ukupnom zdravlju.
- nagradite se – obećajte si da ćete si nakon obavljenog zadatka priuštiti nešto što vas veseli ili opušta, npr. pogledati novu epizodu omiljene serije ili čitati omiljenu knjigu. Znati da vas čeka “nagrada” pomoći će vam da se fokusirate na posao i da budete što produktivniji.
Naravno, još jedan od načina da zadržite fokus na bitnim zadacima, je da one manje bitne, ali neizostavne zadatke, poput uredske administracije, delegirate, a vi se fokusirate na ono što je bitno za vaš posao.