Do sada ste već sigurno čuli za virtualne asistente i način na koji obavljaju svoj posao.
(Ako niste, možda najjednostavniji opis virtualnih asistenata – to su ljudi koji pružaju svoje usluge na daljinu. Što se tiče vrste poslova koje obavljaju, najčešće se tu radi o raznim administrativnim poslovima, ali virtualni asistenti mogu biti specijalizirani i za pružanje drugih usluga, poput npr. prodaje ili marketinga.)
A znate li koje su razlike između virtualnog asistenta i klasičnog zaposlenika?
One glavne navesti ćemo u nastavku teksta kako bi vam ih pojasnili, a možda vam i pomogli pri donošenju odluke kakvu vrstu pomoći angažirati za vaš biznis, ukoliko ste u fazi svog poslovanja da vam je pomoć potrebna i odlučili ste ju angažirati.
- Troškovi
Virtualni asistent – kada angažirate usluge virtualnog asistenta, plaćate ga samo za stvarno odrađen posao, sukladno potrebama svog poslovanja, za određeni broj sati tjedno/mjesečno ili za određeni projekt. Na taj način troškovi su puno niži nego da plaćate zaposlenika na puno radno vrijeme.
Zaposlenik – jedno zanimljivo istraživanje pokazuje da je prosječan radnik produktivan manje od 3 sata dnevno, bez obzira koliko vremena provode na radnom mjestu. Većina radnika odradi oko 3 produktivna sata, a ostatak radnog vremena provede na društvenim mrežama, razgovarajući s kolegama, telefonirajući ili čak tražeći novi posao. A pri tome ga plaćate za punih 8 sati rada. Računica je jasna, zar ne?
- Mjesto rada
Virtualni asistent – virtualni asistent radi iz svog prostora, sa svojim resursima, pa prilikom angažiranja usluga virtualnog asistenta ne morate brinuti o uredu, mjestu za rad, računalu, uredskom priboru….
Zaposlenik – zaposleniku ste dužni osigurati i opremiti mjesto rada, kao i osigurati sredstva za rad, što zasigurno povećava troškove.
- Vrijeme rada
Virtualni asistent – virtualni asistenti imaju fleksibilno radno vrijeme, sukladno dogovoru s klijentom.
Zaposlenik – zaposlenik će svoje poslove odraditi za vrijeme svog radnog vremena, bez obzira na eventualne izvanredne situacije ili okolnosti u kojima bi vam pomoć trebala neodgodivo, ali izvan radnog vremena.
- Jednostavnost
Virtualni asistent – cijela procedura angažiranja virtualnog asistenta je vrlo jednostavna, nakon što dogovorite dio posla koji želite outsourcati virtualnom asistentu te dogovorite uvjete i potpišete ugovor, VA može započeti s radom. Isto tako, ukoliko niste zadovoljni suradnjom, iz bilo kojeg razloga, jednostavno ćete ugovor o poslovnoj suradnji raskinuti.
Zaposlenik – čitav proces zapošljavanja, od objave oglasa, proučavanja CV-a, razgovora s kandidatima kroz prvi, drugi, treći selekcijski krug, zahtjeva puno vremena i energije. Uz to, tu je uvijek briga o plaći, doprinosima, godišnjim odmorima, bolovanjima, itd.
- Učinkovitost
Virtualni asistent – obzirom da virtualni asistent i sam vodi svoj posao, važno mu je da svoje zadatke obavlja učinkovito, te da su njegovi klijenti zadovoljni pruženom uslugom.
Zaposlenik – zaposlenik je plaćen za puno radno vrijeme, bez obzira kakva mu je učinkovitost.
- Stručnost
Virtualni asistent – virtualni asistenti su većinom stručnjaci u svom području rada, sa mnogo godina iskustva, tako da kada angažirate njihove usluge možete biti sigurni da će posao biti obavljen stručno i profesionalno.
Zaposlenik – nerijetko zaposlenik treba dodatnu edukciju ili obrazovanje za obavljanje posla na radnom mjestu na koje je zaposlen, što stvara dodatni trošak, a i potrebno je određeno vrijeme dok zaposlenik stekne dovoljno iskustva i znanja da bi samostalno obavio potreban posao.
Ako uzmemo u obzir sve navedeno u ovom tekstu, lako je zaključiti da je daleko isplativije angažirati virtualnog asistenta nego zaposliti radnika, te na taj način uštedjeti novac, vrijeme i energiju, a ujedno dobiti potrebnu pomoć kako bi poslovali produktivnije i profitabilnije.
Slažete li se?